22.10.09

Repeat-ed and Repeat-ed...

You know that stage of a new crush when you listen to a song and you feel like every little quirky lyric is speaking to you?  This song has been on repeat since a few days ago...a list, a song, a little love, and a lot of French.  I'm hooked...please enjoy my new obsession.

Listen to: "La Liste"
(I've translated below for your convenience.)

Aller à un concert / Go to a concert
Repeindre ma chambre en vert / Repaint my room in green
Boire de la vodka / Drink some vodka
Aller chez Ikea / Go to Ikea
Mettre un décolleté / Put on a low-cut shirt
Louer un meublé / Rent an apartment
Et puis tout massacrer / And then destroy all
Pleurer pour un rien / Cry for no reason
Acheter un chien / Buy a dog
Faire semblant d'avoir mal / Pretend to be hurt
Et mettre les voiles / And hit the road
Fumer beaucoup trop / Smoke way too much
Prendre le métro / Take the subway
Et te prendre en photo / And take a picture of you
Jeter tout par les fenêtres / Throw everything out the windows
T'aimer de tout mon être / Love you with all my soul
Je ne suis bonne qu'à ça / I'm only good at that
Est ce que ça te dé-çoit ? / Are you disappointed?
J'ai rien trouver de mieux à faire / I haven't found anything better to do
et ça peut paraître bien ordinaire / And that could seem pretty ordinary
et c'est la liste des choses que je veux faire avec toi / And this is the list of the things I want to do with you
Te faire mourir de rire / Make you die laughing
Aspirer tes soupirs / Inhale your sighs
M'enfermer tout le jour / Stay inside all day
Ecrire des mots d'amour / Write love letters
Boire mon café noir / Drink black coffee
Me lever en retard / Get up late
Pleurer sur un trottoir / Cry on the sidewalk
Me serrer sur ton coeur / Hold on tight to your heart
Pardonner tes erreurs / Forgive your faults
Jouer de la guitare / Play the guitar
Danser sur un comptoir / Dance on the counter
Remplir un caddie / Fill up a shopping cart
Avoir une petite fille / Have a little girl
Et passer mon permis / And pass my driver's test
Jeter tout par les fenêtres / Throw everything out the windows
T'aimer de tout mon être / Love you with all my soul
Je ne suis bonne qu'à ça / I'm only good at that
Est ce que ça te dé-çoit ? / Are you disappointed?
J'ai rien trouver de mieux à faire / I haven't found anything better to do
et ça peut paraître bien ordinaire / And that could seem pretty ordinary
et c'est la liste des choses que je veux faire avec toi / And this is the list of the things I want to do with you
ha ha
ha ya
ha ya
ha ha
Je sais je suis trop naïve / I know I'm too naive
De dresser la liste non exhaustive / To build a non-exhaustive liste
De toutes ces choses que je voudrais faire avec toi / Of all the things I want to do with you
T'embrasser partout / To kiss you everywhere
S'aimer quand on est saouls / Make love when we're drunk
Regarder les infos / Watch the news
Et fumer toujours trop / And still smoke too much
Eveiller tes soupçons / Raise your doubts
Te demander pardon / Ask you for forgiveness
Et te traiter de con / And call you a jerk
Avoir un peu de spleen / Feel a little blue
Ecouter Janis Joplin / Listen to Janis Joplin
Te regarder dormir / Watch you sleep
Me regarder guérir / Watch me heal
Faire du vélo à deux / Ride a two-person bike
Se dire qu'on est heureux / Tell each othe we're happy
Emmerder les envieux. / F*** the envious.

No comments:

Post a Comment